Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La regidora Fabiana Palmero presentant Vic, ciutat 30 als mitjans

dimecres 06 de maig 2020

Vic accelera la ciutat saludable a 30 km/h

Es crearà un nou pulmó per fomentar els desplaçaments saludables amb una illa de vianants entre el riu i el centre històric.

Vic, ciutat 30. Aquesta continua sent una de les prioritats de l'equip de govern, com ja s'exposa en el Pla d’Actuació Municipal (PAM) presentat el passat mes de febrer, amb l'objectiu d'avançar cap a una ciutat encara més sostenible i saludable. Es continua apostant per una ciutat per a les persones i la promoció dels desplaçaments saludables.

Per això, els vehicles tindran la velocitat limitada a un màxim de 30 km/h a tota la xarxa viària urbana. Una iniciativa que convertirà tota la ciutat en pacificada, i on també es crearan noves zones de prioritat per a vianants en els barris residencials, on la velocitat estarà limitada a un màxim de 20 km/h.

La pacificació ja està present en les darreres reurbanitzacions portades a terme a Vic com la de la Rambla de l'Hospital i del Bisbat, el carrer Montserrat o Verdaguer, limitats a un màxim de 30 quilòmetres per hora. Una velocitat en què els experts diuen, com queda recollit en el Pla de la Bicicleta de la ciutat, que els vehicles motoritzats poden conviure amb la bicicleta quan vagin en el mateix sentit. A més, es complementa amb unes voreres més amples per poder afavorir els desplaçament saludables a peu i el benestar de les persones.

És per això que està previst augmentar el nombre de voreres més amples i la creació d'espais de trobada amplis i segurs al voltant de les escoles, com l'escola Guillem de Mont-rodon, el col·legi Sagrat Cor, l'escola Andersen o l'escola Sentfores, per millorar-ne l'accessibilitat i la pacificació.

Des del govern municipal es remarca el rol pioner que ha jugat Vic en quant a les pacificacions i la reducció de la velocitat i destaca la nova illa de vianants en què es convertirà la rambla del Bisbat i dels Montcada, al costat de les Adoberies i del riu Mèder, un nou pulmó al costat de múltiples equipaments.

Al mateix temps, creixerà el nombre d'aparcaments dissuasius en diferents punts de la ciutat per promocionar els desplaçaments a peu, en detriment del vehicle privat, i també es crearan aparcaments per a bicicletes als aparcaments públics soterrats per fomentar el canvi de mode de transport cap a les pràctiques saludables.

És per això que ja s'està treballant en la millora de les connexions dels carrils bici existents i augmentar els quilòmetres de carrils bici que hi ha a Vic. Així, Vic comptarà amb un nou carril bici que connectarà totes les rambles del centre històric i permetrà fer un recorregut saludable per aquesta circumval·lació (rambla de l'Hospital, rambla de les Davallades, rambla del Carme, rambla del Passeig, rambla dels Montcada i rambla del Bisbat).

Totes aquestes accions, integrades al PAM, es debatran en la comissió per desenvolupar el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que la regidora d’Urbanisme i Mobilitat, Fabiana Palmero, presentarà dimecres vinent, dia 6 de maig.