Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

divendres 28 d’agost 2020

Últims treballs d’adequació del tram experimental de la ronda de Francesc Camprodon

La setmana que ve també quedarà enllestit el canvi de circulació a l’avinguda de Bernat Calbó.

Les obres d’adequació del tram experimental i temporal de la ronda de Francesc Camprodon i de l’avinguda de Bernat Calbó de Vic, iniciades el dilluns 24 d’agost, estan arribant al seu final. La setmana que ve s’acabaran de col·locar alguns elements de seguretat i es donarà per finalitzat el nou condicionament d’una de les artèries principals de la ciutat amb l’objectiu d’aconseguir-hi una mobilitat més activa i sostenible, reduir-hi el trànsit de vehicles i disminuir la contaminació, tal com demanen els veïns i veïnes.

A la ronda de Francesc Camprodon ja hi ha instal·lats els separadors i les pilones de seguretat. Avui divendres s’acabarà de pintar de vermell el pas ciclista de davant de Can Maurici i també es donaran per finalitzats els treballs associats al nou carril bici. Si la meteorologia ho permet, dilluns es repintaran en una nova ubicació les dues places d’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda que hi havia davant de Can Maurici: una quedarà situada davant la Federació Farmacèutica i l’altra, just al principi de l’avinguda de Bernat Calbó cantonada amb el carrer Puigsacalm.

Pel que fa a l’avinguda de Bernat Calbó, ahir dijous van finalitzar els treballs de canvi de traçat del carril bici i es van desplaçar els aparcaments a tocar de les voreres. En aquesta via, avui es comencen a posar pilones i separadors de carril i la setmana que ve s’ultimaran els treballs per senyalitzar amb pintura vermella els passos ciclistes i les places d’aparcament reservades per a persones amb mobilitat reduïda.

La intenció d’aquest tram experimental, que com a mínim estarà en funcionament fins a la Setmana Europea de la Mobilitat (16-22 de setembre), és reduir les travesses urbanes amb cotxe per la ronda de Francesc Camprodon i l’avinguda de Bernat Calbó, pacificar l’entorn de les escoles i promoure l’ús de modes de desplaçament actius (a peu, en bicicleta o patinet) i del transport públic.

Per a les persones de fora del municipi, es recomana accedir a l’àmplia oferta d’aparcaments lliures i de pagament que es troben repartits per tot el tram urbà, on es pot deixar el cotxe i arribar en pocs minuts fins al centre o a qualsevol punt de la ciutat.

Amb actuacions com aquesta, l’Ajuntament de Vic continua avançant en l’execució del Pla d’Actuació Municipal (PAM) 2019-2023, el qual té entre les seves línies estratègiques (Eix 5) treballar per a una ciutat saludable, on es promogui la mobilitat sostenible, pacificada i saludable per a la ciutadania. També es treballa amb el compromís d’assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) fixats a l’Agenda 2030.