EIX 4: CIUTAT PER A LES PERSONESEs treballarà per fer de Vic una ciutat a la mesura humana, un model de ciutat pensat per a la persona i amb la voluntat de ser impulsora i referent en el país.https://pam.vic.cat/pla-dactuacio-municipal/ciutat-per-a-les-personeshttps://pam.vic.cat/@@site-logo/logo-ajuntament-vic.svg
Es treballarà per fer de Vic una ciutat a la mesura humana, un model de ciutat pensat per a la persona i amb la voluntat de ser impulsora i referent en el país.
34%
CURA DELS MÉS GRANS I PERSONES AMB DEPENDÈNCIA
L'allargament de la vida i l'envelliment progressiu de la població són una realitat a Europa i suposaran un dels reptes principals del segle XXI. Es treballa per un envelliment actiu, com a clau per combatre l'aïllament de les persones grans, i fomentar el viure amb sentit, dignitat i suport al final de la Vida. Convertir Vic en una ciutat referent d’atenció a les persones amb major vulnerabilitat. Promoure i compartir l’humanisme, la solidaritat, la compassió i la participació social.
Consolidació del projecte Vic Ciutat Cuidadora (4)
2023
S'ha continuat promovent el registre de voluntariat per a persones disposades a ajudar gent gran o altres col·lectius vulnerables. També han emergit diverses entitats i iniciatives durant la pandèmia per estar en contacte amb residències i centre de gent gran, convents i centres juvenils, i així, detectar diverses necessitats i coordinar la provisió de material sanitari.
Data d'inici prevista:
100%
1ª Fase per a la construcció d'una nova residència per a la gent gran (2)
2023
Adherir-se al programa “ Tracta’m bé”, un programa preventiu adreçat a la gent gran i que té per objectiu fomentar el bon tracte cap a les persones grans.
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
20%
Ampliació del servei d'atenció a domicili (5)
2022
La reformulació del Servei d'Atenció Domiciliària inclouria una revisió de les necessitats de les persones depenents i una intervenció a l'usuari basada en la integració del servei sanitari i social.
Seguiment telefònic a tots els veïns i veïnes de la ciutat de 65 anys o més per tal de detectar, en aquesta situació de confinament, situacions de solitud, necessitats o mancances bàsiques. Aquest tipus de seguiment ja es fa de forma habitual a totes les persones majors de 80 anys, però en el confinament s'ha ampliat i arribat a més ciutadans.
Creació d'un menú a baix cost per repartir a domicili durant la crisi sanitària. Aquest menú està adreçat a totes aquelles persones usuàries dels menjadors socials de Càritas i el Tupí, tancats preventivament.
L'Ajuntament de Vic i la Diputació de Barcelona han ampliat durant el confinament el servei de teleassistència a domicili a totes les persones de més de 65 anys mitjançant el telèfon mòbil. Aquest servei consta d'un aparell connectat 24 hores a una central d'alarmes per avisar en cas d'emergència i garantir-ne la seguretat.
S'ha elaborat un document on s'hi recullen consells per a qui té familiars amb deteriorament cognitiu o demència a casa durant el confinament. També s'ha fet arribar a les persones cuidadores de la ciutat.
Data d'inici prevista:
100%
32%
ENFORTIR-NOS AMB LA CULTURA
Treballar per desplegar una política cultural de proximitat que garanteixi l’accessibilitat de les cultura a tota la ciutadania i fent d’aquesta, una eina de creixement i desenvolupament de la capacitat crítica, on incidirem en la recuperació i conservació del patrimoni cultural i el coneixement de la cultura popular i tradicional com a eina d'identitat col·lectiva a través d'espais per a la reflexió conjunta i compartida.
Nova Biblioteca Pilarin Bayés per a la ciutat i la comarca (4)
2021
Contractació de personal (bibliotecaris, administravies, 1 de manteniment i dinamitzadors o educadors socials. S'aconsella que d'aquest últim grup es pugui contractar gent d'ètnies diferens que compleixin els reuisits que s'exigeixin
Accessibilitat (rampa accés i ascensor) Adequacio Sala petita de dalt per assajar Instal·lació sistema de calefacció nou Inici nova gestió programació i ús ETC Desinfecció butaques i capa pintura ETC Adequació de 2 sales per assajar al semi soterrani
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
60%
Programa de residència artística que generi espais de creació artística per fomentar els equipaments culturals (3)
2021
Xarxa d'espais públics a través de les tarimes (Montseny, Plaça Noguera, Plaça Carbó, Rambla del Passeig) + amfiteatre ACVIC, i capella de St. Jaume, capella de "la Calla" i Església del Remei.
Establiment de punts de llum al carrer per tal de poder fer els caps de setmana concerts amateurs a la via pública, previa presentacio de sol·licitud. Crear un eix de concentració cultural al costat del riu, ones podrien instal·lar diferents punts de llum i fins i tot alguna pèrgola
A través de la redacció del pla establir actuacions per tal de dinamitzar el centre cívic i vertabrar-ho al barri en el que està allotjat. Incorporar el veïnat a la vertebració de cada centre cívic, en el sentit que a cada c. cívic hi hagi un taller que sigui escollit o fet per l'assoc. de veïns
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
100%
Programació cultural atractiva i diversa en l'àmbit del patrimoni (1)
2020
Creació d'una escola d'humanitats que gestioni l'oferta formativa existent en història, filosofia, literatura,ciència i altres àrees del coneixment aprofitant les entitats existens (Ateneu, biblioteca, Patronat d'Estudis Osonencs, Forum de debats...) Una persona a designar s'encarregaria d'articular-ho
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
30%
Programació cultural atractiva i diversa en l'àmbit de les arts visuals i audiovisuals (2)
2020
Creació d'un Julius Jove a través dels instituts prèvia formació educativa mínima del cineclub
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
5%
Pla de Comunicació Cultural (1)
2021
0%
Tota aquesta activitat ha de quedar englobada en una publicació trimestral en paper i digital, agenda trimestral, que englobi l'activitat cultural municipal/pública i la privada d'altres agents culturals
Tota l'activitat cultural ha de quedar englobada en una publicació trimestral que en forma d' agenda que englobi l'activitat cultural municipal/pública i la privada d'altres agents culturals
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
0%
Publicació de la història de la ciutat (0)
2022
0%
Desenvolupament del pla estratègic de la Fundació Atlàntida: EMVIC i CAE (0)
2023
0%
Vetallar i acompanyar en el desenvolupament del Pla Estratègic
Postular el seguici de Sant Miquel dels Sants com festa tradicional d'interès nacional (1)
2020Nova incorporació
Prospecció de la futura Escola d'Humanitats a la ciutat (0)
2021
0%
58%
CONVIVÈNCIA I SEGURETAT
D'acord al principi de proximitat, l’objectiu és enfortir el model d'unitat territorial per garantir una major presència i atenció a la ciutadania a tots els barris de la ciutat i punts del municipi, reforçant la vessant preventiva i enriquint la xarxa relacional comunitària amb les entitats locals, el comerç i els equipaments i serveis de proximitat. La coresponsabilitat ciutadana amb l’administració seran claus per aconseguir un espai de respecte i convivència.
Intensificació d'actuacions per a la millora de la convivència als barris (3)
2020
Establir conjuntament cada principi d'any el pla de treball conjunt entre el regidor del barri i els agents de la policia de proximitat, per està al costat dels veïns col·laborant per la bona convivència i seguretat de cada barri de la ciutat.
Anualment es planifica la plantilla de proximitat per donar resposta als veïns i veïnes dels barris, establir lligams de convivència i seguretat als barris.
Garantir al carrer les mesures sanitàries establertes a cada moment i seguint els canvis i modificacions marcades pels protocols. També s'ha vetllat als polígons industrials perquè les empreses que han continuat amb l'activitat productiva, prenguessin totes les mesures de seguretat . S'han ampliat els control s rutinaris i s'han distribuït mascaretes en punts estratègics i a les hores punta per a qui ho pogués necessitar.
Data d'inici prevista:
100%
Consildació dels Agents Cívics (2)
2020
58%
Els agents cívics esdevenen claus per a dur a terme les campanyes de sensibilització. La seva consolidació i presència a la ciutat esdvé necssària i molt enriquidora.
Consolidar la figura dels Agents Cívics amb la ciutadania per a la informació i divulgació de campanyes de consicienciació i sensibilització, de temes transversals com ara la mobilitat sostenible, els animals de companyia, convivència a les escales de veïns, compliment de l'ordenança de la bona convivència....
Campanya de difusió a diferents col·lectius (casals d'avis, escolars, associacions de veÏns, entitats culturals....) així com també a comerços (farmàcies, estancs, alimentació, videojocs, grans superfícies....)
L'us de la APP genera està molt coordinats i oferir un bon servei per tal de poder atendre totes les entrades i requeriments a la comissaria de la GU de Vic.
Consolidar l'equip humà que configura la patrulla canina (K9) destinada al control del consum i mercat de la droga entre els menors i joves de la ciutat.
La demanda del ciutadà es centra amb el control de locals i comerços on es fan pràctiques poc adequades, per això iniciem la unitat de policia administrativa que conjuntament amb les eines de la unitat K9 ajudarà al control de diversos establiments de la ciutat, especialment en horaris de tarda-nit.
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
10%
Pla de contingència d'ocupació il·legal de l'habitatge (2)
2020
Projecte d'inclusió a la borsa d'habitatge de finques en situació de reclamació judicial. Incrementar la borsa d'habitatge facilitant l'ús de pisos de grans tenidors i fons d'inversió, acutalment buits.
Ens cal tenir el protocol d'actuació davant les ocupacions il·legals d'habitatges, on els cossos de seguretat (MMEE i GU) treballin conjuntament i també els veïns sàpiguen en tot moment com cal actuar per evitar-ho.
Informar sobre l’estat dels cabals dels rius i del volum d’aigua als embassaments i, poder generar avisos de situacions d’inundació potencial a la ciutat.
Aquest document determina la planificació de la protecció civil en l’àmbit del municipi i inclou tots els riscos que li afecten.
75%
34%
SUPORT A LA FAMÍLIA I ALS JOVES
Promoure i reforçar una xarxa integrada de recursos i serveis que donin suport a la família, millorant-ne l’acompanyament, la formació i la informació, posant el focus en el suport amb famílies amb necessitats específiques facilitem el benestar i la cohesió. L’acompanyament al jovent, és clau, oferint-los suport i orientació en la seva formació, feina, i en la seva arribada a la ciutat.
Pla d'intensificació de l'acompanyament i suport als joves i famílies (2)
2020
Va adreçat a joves a partir de 13 anys, per desenvolupar competències en períodes no escolars. Projecte 'COP', un COP de mà al jove i a la ciutat, a través dels valors de Compartir, Organitzar i Participar.
La programació estable que s'ofereix des del Vicjove pot anar adreçada tant als joves com a les seves families. S'agruparan les propostes en base a unes temàtiques d'interès com poden ser: cooperació, treball, noves tecnologies, cultura...
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
33%
Consolidació de l'Espai Familiar Municipal "El Remei" (1)
2021
Permet la inserció al mercat de treball de persones en situació de vulnerabilitat.
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
25%
Espais i acompanyament als joves en la formació i inserció laboral (GPS) (3)
2022
54%
Els joves en la seva formació post obligatòria, en ocasions necessiten d'un acompanyament. L'administració recorre al creuament de les necessitats del jove, amb el disseny de polítiques formatives i necessitats empresarials amb la voluntat de poder garantir als nostres joves una inserció i formar part d'una ciutadania activa i equilibrada.
Espai de referència per les persones joves que abandonen prematurament el sistema educatiu reglat o bé volen millorar la seva formació i trobar els recursos adients a les seves necessitats per a la inserció laboral.
Des del projecte es farà un treball previ als centres d'escolaritat obligatòria per poder fer una bona orientació acadèmica als alumnes i així evitar el fracàs escolar post-obligatori
Data d'inici prevista:
0%
Traçar les línies estratègiques en polítiques de joventut pels propers quatre anys (1)
2021Nova incorporació
El Pla Local de Joventut és una eina que permet definir les polítiques de joventut municipals i definir les estratègies per poder assolir els objectius que es marca. Té una vigència de 4 anys i s'elabora amb la participació ciutadana i dels i les agents de joventut.
20%
Intensificació d'actuacions de l'equip de medi obert amb infants, adolescents i joves (2)
2020
55%
En un context social canviant, l’Ajuntament de Vic ja fa temps que aposta per realitzar un treball integral amb els infants, adolescents i joves de la ciutat, a fi d’assentar les bases socials, educatives, formatives i de valors de les noves generacions.
En els darrers anys han emergit noves oportunitats i problemàtiques sorgides d’un ús divers de l’espai públic per part de múltiples perfils, no només dels joves. La densitat de les ciutats i els barris i l'ús amb més intensitat i freqüència de carrers, places i parcs és, conseqüència d’una manera diferent de viure el carrer fruit de codis culturals diversos, l’emergència de noves formes de família, la ruptura de vincles afectius, entre d’altres. El març del 2018 es contracten dues dinamitzadores de carrer amb l’objectiu d’engegar un projecte de detecció, informació, vinculació i dinamització a medi obert per a infants, adolescents i joves, a partir dels 10 anys i fins els 30 aproximadament. Aquest equip s'amplia amb un professional més el juliol del 2020 i, actualment, aquestes tres figures que formen l'equip de medi obert de l'Ajuntament de Vic es troben en vies de consolidació. Així, aquest equip té com a objectius: Objectius estratègics: o Analitzar i detectar les necessitats de la infància i de la joventut a l'espai públic. o Intervenir socioeducativament en la comunitat amb la finalitat de reduir els factors de risc d’exclusió dels infants, adolescents i joves, tot potenciant la seva autonomia personal i afavorint la integració activa i positiva en el seu entorn natural. Objectius específics: o Observar i analitzar la realitat dels infants i joves de 8 a 30 anys al carrer de la ciutat de Vic. Identificar perfils. o Informar a aquest d’infants, adolescents i joves dels recursos i activitats de ciutat. o Elaborar projectes d'intervenció a partir de la detecció i diagnosi de necessitats socials a la ciutat. Proposar recursos específics per a col·lectius en risc d’exclusió social. o Acompanyar en el procés de socialització i vinculació amb l’entorn. o Desenvolupar activitats d’habilitats i competències socials que facilitin processos de maduració personal i de responsabilitat social. o Afavorir del coneixement dels recursos de la ciutat o Crear un vincle amb els joves, a fi que el dinamitzador sigui un referent en el seu dia a dia que li aporti models i formes de relació diferents. o Prevenir situacions personals i socials de risc. o Potenciar dinàmiques “normalitzadores” de la ciutat ja existents amb aquest perfil d’infants i joves. o Suport a les accions comunitàries de dinamització que es desenvolupen des de l'Ajuntament de Vic, activitats de carrer i de treball amb la comunitat pels que es necessiti la seva figura. o Prevenir el conflicte entrant en contacte amb els joves que es troben de manera recorrent en punts de la ciutat que poden derivar en conflictes veïnals. o Coordinació amb la resta de professionals i agents socials per dur a terme aquesta tasca de manera eficient, efectiva i coordinada.
Facilitar l’accés a l’habitatge als col·lectius més desfavorits i també als joves a través de lloguers assequibles, així com promoure noves formes d’accés a l’habitatge, amb el lloguer cooperatiu com a marc estratègic. Promoure a través d’incentius la rehabilitació d’edificis amb incidència en els barris més degradats.
Intensificació del projecte InVic de rehabilitació per al reflotament d'habitatges buits (1)
2020
Programa INVIC. Millora de les subvencions, incrementant la partida per afavorir la rehabilitació de pisos vells i, s'afegeix una clàusula contractual en la qual, cada 3 mesos, aproximadament, es visitarà per part d'una arquitecta d'ImpulsVic, els pisos arrendats i es donarà compte a l'arrendador de l'estat dels seu pis, als efectes de crear condicions de gestió del lloguer més atractives per al propietari que facin incrementar el parc de lloguer assequible.
Amb la intenció de contribuir a minimitzar l'impacte econòmic i social de la pandèmia, es gestionen els ajuts per al pagament total o parcial de la renda de lloguer i/o cancel·lació total o parcial de l'ajut transitori de finançament. Pel què fa a les hipoteques també s'han assessorat usuaris per a demanar moratòries, adreçant-los a les entitats bancàries amb la informació de tota la documentació que han de presentar.
Des del servei de mediació s'està donant suport a llogaters i propietaris per arribar a acord tant en el lloguer de pisos com en el de locals comercials.
Data d'inici prevista:
100%
21%
CREIXEMENT DE L'ECONOMIA
Reforçar les potencialitats del territori i ser capaços de generar incentius per promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom.
Complex sanitari habilitat al pavelló municipal d'esports Castell d'en Planes com a extensió de l'Hospital Universitari de Vic durant la crisi sanitària.
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
100%
Adequació dels sistemes de treball i atenció al públic a les dependències municipals (2)
2020Covid-19
100%
Noves maneres d'arribar al ciutadà: activació de "Cita Prèvia".
Es permet fer el pagament de l'IBI en tres fraccions en lloc de dues a tothom qui ho demani. El primer termini és al juliol i es pagarà el 25% de l'import total, el segon termini serà al setembre, un altre 25% i l'últim s'executarà al novembre, quan s'efectuarà el cobrament del 50% restant.
Suport en la tramitació dels ajuts econòmic en el lloguer i, en moratòria del pagament de l'habitatge habitual per minimitzar l’impacte econòmic i social de la pandèmia.
Data d'inici prevista:
100%
53%
ACCIÓ COMUNITÀRIA I COHESIÓ SOCIAL
Acompanyament a les associacions de veïns dels barris (4)
2023
Els veïns i les veïnes dels barris dels municipis s’organitzen formalment en les associacions de veïns i veïnes (AAVV), que esdevenen espais de convivència i participació. D'aquí la importància de la implicació del conjunt de veïns i veïnes en les entitats veïnals, per afavorir la cohesió social i com a pràctica de ciutadania. Les finalitats d'aquestes entitats són: - Defensar els interessos generals dels veïns i les veïnes, en qualitat d'usuaris i destinataris finals de l'activitat urbanística, cultural, esportiva, educativa, sanitària, d'habitatge, social, econòmica, de consum, etc., fomentant les tasques més adequades. - Informar els veïns i veïnes sobre totes les qüestions que afectin el seu interès general i donar-los suport. - Fomentar la participació ciutadana dels associats i del conjunt de veïns i veïnes. - Desenvolupar el paper de representant del veïnat davant de les administracions públiques. - Vetllar i exigir a l'Administració l'acompliment dels drets reconeguts a la ciutadania (rebre informació directa dels assumptes que són d'interès comú, proposar actuacions en l'àmbit de les administracions públiques...). - Recollir i canalitzar les demandes i reclamacions dels veïns i veïnes davant de les administracions públiques i les empreses. - Fomentar la solidaritat, la igualtat i la convivència entre els veïns i veïnes impulsant actuacions per afavorir el civisme i, en alguns casos, oferint servei de mediació veïnal. - Les associacions de veïns també organitzen activitats socioculturals (cursos, conferències i tallers, festes majors), donen serveis d'assessorament legal sobre temes veïnals (comunitats de veïns, subministraments, etc.) i participen en els processos informatius i participatius sobre projectes urbanístics i socials impulsats per les administracions públiques. Per la seva representativitat i funcions, l'Ajuntament de Vic vol fomentar-ne el seu enfortiment, consolidació en els casos que pertoqui, així com la creació o impuls en la constitució de noves entitats veïnals als barris on no se'n disposa.
Iniciar noves actuacions col·lectives per positivar el manteniment dels espais de les comunitats de veïns i veïnes i per continuar fomentant la bona convivència i cohesió.
Col·laborar amb l'Associació de veïns del Pla del Remei a l'hora de dinamitzar la Biblioteca dels Habitatges Montseny, tant des d'un punt de vista lúdic, educatiu com comunitari per als infants del barri fins a 11 anys.
Des de fa uns anys, tots els barris de la ciutat compten amb un regidor/a de barri que exerceix d'enllaç entre les demandes veïnals, majoritàriament canalitzades per les associacions de veïns i veïnes (AAVV), i les actuacions municipals a dur a terme per tal de garantir una correcta política municipal als barris. Es planteja un major acompanyament i incidència dels regidors i regidores dels barris, a més de la incorporació de la figura del regidor del regidor de barris que coordina i vetlla pel bon funcionament de l'equip de regidors de barri.
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
50%
Consolidació i foment de la Taula d'entitats de diversitat funcional de Vic (1)
2022
Des del mes de juny de 2018 la ciutat compta amb la Taula d’entitats de diversitat funcional, un espai de trobada entre l’Ajuntament i les entitats sense ànim de lucre que atenen persones amb diversitat funcional per treballar conjuntament per una ciutat més oberta davant la diversitat i que posi al centre el benestar de les persones. La voluntat d’aquesta taula és identificar quins reptes presenta la ciutat en aquest camp i donar-li resposta conjuntament, a través del treball comunitari i en xarxa. En formen part: ADFO (Associació Diversitat Funcional d'Osona), AFMADO (Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer d'Osona), AFMMO (Associació de Familiars de Malalts Mentals d'Osona), Agrupació de Sords de Vic i Comarca, Areté, Associació de Pares del Crall, Associació TEA-Asperger d’Osona, Organització Nacional de Cecs Espanyols-Agència Administrativa de l'ONCE a Vic, Osonament, Fundació Sant Tomàs, i la Fundació Humanitària pel Tercer i Quart Món Doctor Trueta. Ara s'engega una nova etapa per donar més relleu a aquest espai participatiu com a espai de coordinació, canalització de demandes, detecció de necessitats i definició conjunta de respostes.
Data d'inici prevista:
–
Data de fi prevista:
70%
Projecte vertebrador del mosaic cultural i religiós de la societat vigatana (3)
2023
L’Ajuntament de Vic engega l’any 2016 el projecte “Codis culturals” a partir de la demanda clara de diferents centres educatius de Vic de treballar els embats culturals vinculats a l’existència d’una ciutadania cada vegada més diversa quant a origen i creences. Aquesta demanda no és l’única, diferents departaments municipals detecten la necessitat d’abordar aquesta qüestió per tal de donar resposta als diferents repte sen l’àmbit dels serveis socials, sanitari, d’acollida i convivència. És inequívoc que aquest fet universal és una font de riquesa per la ciutat, però alhora genera situacions complexes a l’hora de treballar i intervenir amb les famílies i les persones nouvingudes a la ciutat, així com els vigatans i vigatanes de diferents orígens. L’existència de minories ètniques a la ciutat i la creixent proporció de persones immigrades és un dels reptes als que ha de fer front la ciutat de Vic, com moltes altres ciutat catalanes. La presència de persones de cultures diferents transforma de forma significativa i ràpida la ciutat i l’administració local hem de demostrar una gran agilitat en la nostra capacitat d’adaptació a aquesta realitat canviant. L’objectiu general del projecte, liderat conjuntament per diverses àrees municipals i en col·laboració amb entitats i comunitats de Vic, és detectar reptes prioritaris en el terreny dels codis culturals i emprendre estratègies i accions consensuades per sensibilitzar la població i transformar situacions quotidianes que poden revertir en una millor convivència a la ciutat.
Vic, com la societat catalana, és cada vegada més diversa també des del punt de vista religiós. A dia d’avui, la ciutat compta amb vuit grans confessions religioses amb les que es treballa, colze a colze, per garantir el legítim dret a la llibertat religiosa. L’Ajuntament de Vic, segueix les recomanacions per al respecte a la diversitat de creences en els cementiris de Catalunya emeses per la Direcció General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, que insta a les administracions a que estableixin les mesures oportunes per gestionar aquesta diversitat i donar resposta a les legítimes demandes que formulen els diferents col·lectius, d’acord amb el marc legal vigent i amb l’objectiu de respectar els drets fonamentals de la ciutadania i contribuir a la cohesió social. Un d'aquests drets és, precisament, el d'enterrament segons els preceptes religiosos de la persona difunta i, a la ciutat de Vic, la comunitat musulmana ha traslladat la seva inquietud per a què la manca de tombes per a l'enterrament segons la fe islàmica es resolgui. Els acords de cooperació estatals establerts per la Llei 26/1992 reconeix a les comunitats islàmiques el dret a la reserva de parcel·les per als enterraments islàmics en els cementiris municipals, però el cert és que, a data d’avui, ni una desena de municipis de Catalunya compten amb espais permanents habilitats per a aquesta confessió religiosa. Alhora, els Acords de Cooperació estatals contemplen aquest mateix dret en el cas d'altres confessions religioses. És el cas de l'evangèlica, que no presenta demandes específiques en relació a l'oferta existent al cementiri actual, i la jueva, confessió que, degut a la seva quasi inexistent presència a la ciutat, no està formalment organitzada i no ha traslladat cap demanda en aquest sentit.
La ciutat de Vic compta a dia d’avui amb més de 300 entitats detectades, de les quals prop de 240 estan inscrites formalment al Registre Municipal d’Entitats de Vic. Estem davant d’una ciutat amb un ric teixit associatiu i una forta tradició organitzativa i és que l’associacionisme vigatà juga un paper cabdal en la vida social, esportiva i cultural de Vic i és protagonista d’una part molt important de l’activitat a la ciutat. El Servei de suport a les entitats de Vic es presta formalment des del 2008 des de l’Àrea de Ciutadania de l’Ajuntament de Vic, però no té estipulat cap pla que suposi el nivell màxim d’estructuració i organització del servei i estableix les grans prioritats, les estratègies, els objectius generals i les grans previsions a mitjà i llarg termini que es volen assolir. La redacció del pla inclourà l'estratègia de l'Ajuntament de Vic a l'hora d'atendre les demandes, necessitats i inquietuds de les entitats en el marc del Servei de suport a les entitats que, a grans trets, ofereix assessorament i informació en matèria de tràmits administratius, acompanyament en l'elaboració de projectes i activitats, suport en la sol·licitud i justificació de subvencions, a l’hora d’organitzar activitats, informació d’espais, cessió de material municipal, formació d'interès per a l'associacionisme, crides de voluntariat, etc. I, per tant, es vol dotar al teixit associatiu vigatà de les eines, els mecanismes i els recursos necessaris perquè puguin fer la seva tasca d’una manera autònoma i independent.