La transparència, el bon govern, la innovació tecnològica i l'accés a la informació permeten assolir més eficiència, agilitat i una millora del servei. L'Ajuntament de Vic té l'objectiu de facilitar que la relació de la ciutadania amb l'administració sigui més àgil i que doni resposta d'una forma dinàmica i proactiva.
ENFOCATS A LA CIUTADANIA
El ciutadà està al centre de les polítiques públiques que desenvolupem.
Pla d'acompanyament i atenció al ciutadà (12) 2023
51%Actualització de la informació sobre els diversos equipaments de la ciutat
Actualitzar la informació i difusió que hi ha de l’Ajuntament als diversos equipaments de la ciutat (cartelleres, díptics, etc).
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Formació transversal al personal municipal sobre l'activitat global de l'Ajuntament
Sessions de formació al personal per conèixer més a fons el que fa l’Ajuntament (projectes vigents, serveis, prioritat servei públic de qualitat).
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Edició de material informatiu bàsic per a la ciutadania
Editar un material general que contingui el catàleg de serveis i on es vegi reflectit "què pot fer l’Ajuntament per tu?" On hi hagi recollida la principal informació necessària pel ciutadà
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Millora del web corporatiu per facilitar el seu ús als ciutadans
El nou web de l'Ajuntament serà molt més intuïtiu, orientat a les necessitats de la ciutadania, accessible, on s’hi desplegarà l’e-Administració d’una manera clara i entenedora (tràmits electrònics, aplicacions, etc.)
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Posada en funcionament del nou Portal d'Informació Urbanística Nova incorporació
Aquest nou aplicatiu facilita la consulta de la informació urbanística a través d’un sistema de localització geogràfica de la finca. Així en un sol espai, la ciutadania i els professionals poden consultar els continguts de Planejament, Qualificacions, Patrimoni arquitectònic, Gestió urbanística i el Plànol urbanístic de la ciutat.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Extensió del sistema de cita prèvia en els diferents punts d'atenció a la ciutadania Nova incorporació
En aquest moment, el ciutadà pot demanar cita prèvia de forma telemàtica https://citaprevia.vic.cat/ per l'Oficina d'Atenció Ciutadana de la Plaça Major i del Remei, per a l'Oficina Municipal d'Escolarització (OME), per a les Escoles Bressol Municipals (EBMV) i pel Servei de Suport a les entitats i al voluntariat.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Iniciar OAC 360º, el nou servei d’assessorament telemàtic Nova incorporació
El nou servei d’assessorament telemàtic OAC 360º permet resoldre dubtes a l’hora de fer tràmits electrònics amb l’administració.
Activar la incorporació de nous intèrprets i agents lingüístics reorientació
Dotar de nous intèrprets al Servei d’interpretació per tal que els serveis públics de Vic que participen en l’acollida de les persones estrangeres nouvingudes (escola, serveis socials o sanitat) puguin comunicar-se a través d’un intèrpret o agent lingüístic oral.
- Data d'inici prevista:
Incorporar nous canals per a informar a la ciutadania Covid-19 Nova incorporació
S'incorpora el canal Telegram per estar al dia sobre l'actualitat de la crisi sanitària i municipal
- Data d'inici prevista:
Adaptació del Servei Local d'Ocupació durant la crisi sanitària Covid-19 reorientació
Com que la situació actual no permet fer sessions informatives presencials, el Servei Local d'Ocupació s'ha reorganitzat i es fan visites de manera virtual per accelerar el servei d'atesa i reduir al màxim el temps d'espera. Els professionals orienten i gestionen les ofertes i es van adaptant en funció de cada demanda i circumstància. Per a les persones usuàries que no disposen de mitjans telemàtics s'ha obert la línia telefònica essencial.
- Data d'inici prevista:
24 hores d'atenció els 7 dies de la setmana Covid-19
Durant la crisi sanitària s'ha facilitat informació per correu electrònic, trucades, missatges a les xarxes socials i sistemes de missatgeria instantània sobre les mesures de protecció a tenir en compte. A més s'han traslladat missatges oficials a tota la població a través de persones de diferents confessions religioses per assegurar la recepció del missatge a qui té dificultats per entendre la legua catalana.
- Data d'inici prevista:
Habilitació del pagament telemàtic a les dependències municipals Covid-19 reorientació
Per tal de minimitzar el risc de contagis entre els treballadors de l'Ajuntament i la ciutadania, s'ha limitat el cobrament presencial amb targeta bancària.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Accions de transparència i rendiment de comptes (3) 2023
35%Rendició d'informació a la ciutadania sobre queixes i iniciatives ciutadanes
Posar a disposició de la ciutadania les preguntes i incidències que arriben a l'administració a través de la bústia ciutadana, de twits, i visualitzar el nombre de propostes i de queixes ateses des dels diversos canals de comunicació de l'Ajuntament.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Presentació pública anual de les ordenances fiscals i pressupostos municipals
Presentació pública de les ordenances fiscals i del pressupost municipal per a l'exercici següent, de manera que la ciutadania tingui accés a la gestió dels diners públics per part de l'equip de govern.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Rendició anual de la memòria d'actuacions i activitats de l'Ajuntament
La memòria anual d'actuacions és un document que resumeix les actuacions portades a terme des de les diferents àrees de l'Ajuntament. Recull la informació més rellevant de les polítiques públiques realitzades per donar els serveis a la ciutadania.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Oferir un nou portal de seguiment del Pla d’Actuació Municipal (1) 2020
100%Dissenyar un nou portal per al retiment de comptes del PAM
Dissenyar i posar en funcionament un nou portal web per donar compte i informar de manera permanent i actualitzada a la ciutadania de l'assoliment dels objectius estratègics, dels objectius operatius, de les actuacions i de les accions previstes al Pla d'Actuació Municipal (PAM) 2019-2023.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Participació ciutadana (5) 2023
46%Fomentar noves dinàmiques de participació en les diferents àrees i projectes
Incorporar de forma transparent i ordenada, les persones i la societat civil a la presa de decisions públiques, per tal d’apoderar-les i establir una nova forma de governar, basada en la implicació. El grup promotor de la bicicleta, el procés de disseny plaça Moragues, el desenvolupament del projecte Urbact, el desenvolupament d'un pla no sexiste o la revisió de la ordenança de civisme en son els projectes més destacats.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Iniciar un nou procés de pressupostos participatius
Els pressupostos participatius són una eina perquè cada any la ciutadania d'una zona de la ciutat esculli a què destina una partida de diners establerta (200.000 euros l'any 2020). A partir d'una proposta de projectes que fan els veïns i les veïnes, després comença un procés de votació popular per escollir quin és el projecte que finalment es portarà a terme.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Fomentar el consistori infantil com a òrgan de participació
El consistori infantil treballarà durant tot el curs escolar per convertir en més sostenible, accessible, funcional i inclusiu un parc de la ciutat.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Realització del Pla estratègic del barri del Remei Nova incorporació
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Millorar el sistema de concessió de subvencions a entitats locals
Millora de la gestió i el seguiment de les subvencions a favor de les entitats locals.
Pla de millora en polítiques d'igualtat en les actuacions municipals i distintiu de gènere (7) 2020
49%Creació d'un espai de trobada entre entitats, grups, col·lectius de dones i amb el col·lectiu LGTBI per promoure la igualtat
Creació d'un espai de trobada a nivell local d'entitats, grups i col·lectius de dones, així com, amb el col·lectiu LGTBI per promoure la igualtat.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
- Justificació del retard: Acció a més llarg termini
Impulsar la coeducació sobre polítiques d'igualtat amb els centres educatius
Impulsar la coeducació amb els centres educatius i incloure tallers o activitats conjuntes en el marc de les jornades del 8 de març.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Assessorament al sector empresarial de l'oci per a la seva adhesió al protocol de seguretat
Impulsar la col·laboració amb el teixit empresarial, oferint assessorament i suport material en l'adhesió del protocol de seguretat contra les violències sexuals en entorns d'oci.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Realitzar accions de suport al teixit associatiu i a la ciutadania en general en matèria d'igualtat i LGTBI
Suport al teixit associatiu en temes de material, assessorament, recolzament als usuaris.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Adhesió al protocol de seguretat contra violències sexuals en entorns d'oci Nova incorporació
Adhesió al protocol de seguretat contra violències sexuals en entorns d'oci permet donar criteris operatius als professionals de la seguretat per establir les pautes d'actuació davant de les violències sexuals.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Promoure la campanya "Botigues contra la violència masclista" Covid-19
Conjuntament amb Vic Comerç, l'Ajuntament de Vic ha promogut la campanya de l'Institut Català de les Dones perquè durant el confinament les dones en situació de violència masclista comptin amb el suport dels comerços per trucar al 900 900 120 i al 93 702 72 84, dues línies contra les violències masclistes i atenció a les dones.
- Data d'inici prevista:
Campanyes de sensibilització i prevenció des de la perspectiva de gènere i LGTBI Nova incorporació
Transversalment amb totes les àrees de l'Ajuntament i entitats de la ciutat.
Cooperació al desenvolupament (2) 2023 Nova incorporació
50%Impulsar projectes de sensibilització local
Projectes i activitats destinades a la sensibilització local i a la participació ciutadana.
Projectes de cooperació internacional propis
Dissenyar i gestionar projectes de cooperació internacional al desenvolupament, garantint-ne una adequada execució tècnica i pressupostària.
L'ORGANITZACIÓ
Posar el focus en les persones, millora les organitzacions. Per això el desenvolupament del talent ens permetrà assolir nous reptes que ens planteja la societat i, d'aquesta manera, avançar cap a una administració més intel·ligent, estratègica, col·laborativa, innovadora, rigurosa, connectada, permeable i diversa.
Optimitzar i dimensionar el catàleg de llocs de treball ajustant-se a les necessitats de resposta de l'organització (2) 2020
55%Aprovar la relació de llocs de treball per objectivar els llocs i ajustar les retribucions als llocs de treball.
Creació, aprovació i implementació de la relació de llocs de treball
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Creació de noves places per garantir un servei públic de qualitat i eficient
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Elaborar un protocol d'acollida i benvinguda a l'organització (0) 2020
0%Elaborar un protocol d'acollida i benvinguda a l'organització.
Formació i mentoratge eina indispensable pel creixement organitzatiu (0) 2020
0%CIUTAT INTEL·LIGENT I SOSTENIBLE
Mitjançant l’adopció de mesures basades en la tecnologia establir les bases per millorar la qualitat de vida de la nostra ciutadania, per tal de fer la nostra ciutat més habitable i sostenible, gràcies a l’aplicació de solucions innovadores per a una gestió més eficient i de qualitat dels serveis.
Incorporació de noves tecnologies en la prestació de serveis (2) 2022
15%Reaprofitament i gestió intel·ligent de dades sobre gestió de serveis públics
Implementació de sistemes de gestió d'actius i serveis per a assolir una major optimització en el control i la gestió de les instal·lacions i dels serveis a través d'una única plataforma web.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Modernització de la bústia electrònica del ciutadà
La bústia del ciutadà esdevé un instrument prioritari de la comunicació entre la ciutadania i l'administració, per això se'n optimitzarà el seu funcionament, modernitzant-la i fent-la més àgil i de fàcil accés
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Dissenyar l'estratègia de solucions de ciutat intel·ligent (2) 2021
12%Diagnosi i proposta d'estratègies de ciutat intel·ligent Nova incorporació
Realització d'una anàlisi de les necessitats futures i proposta d'actuacions per encaminar-nos cap al model de ciutat intel·ligent.
- Data d'inici prevista: – Data de fi prevista:
Implentació de la plataforma intel·ligent SENTILO Nova incorporació
Sentilo és una plataforma de sensors i actuadors de codi obert creada per a gestionar una ciutat intel·ligent (Smart City en anglès) o una xarxa d’Internet de les Coses (IoT) a través de l’explotació de la informació que capten els sensors desplegats per tota la ciutat: és a dir, mitjançant l’explotació de la informació que genera la ciutat.