Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Núria Homs (en primer terme) i Noemí Alonso

dimecres 04 desembre 2019

Les dues Oficines d’Atenció Ciutadana de Vic posen en marxa el servei de cita prèvia

Un 75% dels tràmits ja es poden realitzar online per continuar avançant cap a una administració més propera, moderna i accessible.

Ja es pot sol·licitar cita prèvia per realitzar bona part dels tràmits presencials a les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC) de Vic. Aquest matí, la regidora de Serveis generals, Núria Homs, acompanyada per la responsable de l'Oficina d’Atenció Ciutadana i Estadística, Noemí Alonso, ha presentat la posada en marxa d'aquest servei.

Núria Homs ha destacat que l’OAC és “la porta d’entrada dels ciutadans a l’Ajuntament” i que, per aquest motiu, mesures com la sol·licitud de cita prèvia serveixen per “anar fent passos per una administració propera, moderna i oberta, i que faciliti la vida de la ciutadania”. Així, es continua avançant en el desplegament de l'administració electrònica i es fomenta “la comunicació bidireccional amb la ciutadania”.

Homs ha remarcat que s'ha detectat un canvi de tendència en l'atenció a la ciutadania, i que “un 75% de les gestions ja es fan online”. Tanmateix, no va en detriment de l'atenció presencial, ja que des de fa un any l’OAC obre a les tardes per oferir un ventall més ampli d'opcions.

El temps d’espera, de mitjana, a l’OAC de la plaça Major és de 10 minuts i 18 segons, i a l’OAC del Remei 6 minuts i 34 segons. És per això que la regidora de Serveis generals exposa que la implementació del sistema de cita prèvia permetrà evitar l’espera i agilitzar la gestió de tràmits en què la ciutadania prefereixi ser atesos personalment.

S’ajusta l’atenció a les necessitats de la ciutadania

Amb la nova cita prèvia s'amplia un servei que ja s'havia començat posat en període de prova durant l'estiu, i que només permetia sol·licitar hora amb antelació per donar-se d’alta al padró. Ara, ja es podrà demanar cita prèvia pels tràmits que són més freqüents:

  • Padró: alta, baixa, canvi de domicili, emissió de certificats i volants
  • Via pública: Acreditacions per l’Illa de Vianants, distintius d'aparcament a la zona verda, accés als punt de recàrrega municipals per a vehicles elèctrics, ocupació temporal de la via pública, targeta d'aparcament de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda o targetes socials de transport urbà.
  • Multes: Al·legacions o recursos i identificacions de la persona responsable d’una infracció.
  • Al·legacions de multes
  • Obres: Llicències i comunicacions d’obres i sol·licituds de certificats urbanístics
  • Recollida de notificacions
  • Sol·licitud d'ajuts, subvencions o bonificacions fiscals
  • Sol·licitud del certificat digital (IdCat)
  • Altres tràmits i informacions

La responsable de l’Oficina d’Atenció Ciutadana i Estadística, Noemí Alonso, ha detallat que aquest sistema s'aplica a les dues oficines d'atenció ciutadana, la de la plaça Major i la del Remei.

El ciutadà o ciutadana que hagi sol·licitat una cita prèvia podrà validar el tiquet que es genera en fer la sol·licitud entre cinc minuts abans i cinc minuts després de l'hora. A més, tal com ha explicat Alonso, aquest sistema permet fer una traçabilitat de l'atenció ja que es pot valorar el servei d'atenció ofert un cop s'ha finalitzat. A la llarga, com ha avançat Alonso, es plantejarà ampliar encara més aquest catàleg de tràmits fins a la seva totalitat, o que l'atenció presencial de tarda sigui sempre sota demanda.